1.02 Тема. Історія авіації. Виготовлення моделі літака.
17 грудня 1903 року біля містечка Кітті-Хок Орвілл Райт здійснив перший у світі політ на літаку, важчому за повітря, сконструйованому ним разом зі своїм братом Вілбером. Біплан “Флаєр 1” був обладнаний бензиновим двигуном внутрішнього згорання і протримався у повітрі 12 секунд, подолавши відстань 37 метрів.
Орвілл та Вілбер Райти виросли в місті Дейтон (штат Огайо) і зацікавились авіацією в середині 1890-х років після ознайомлення з польотами на планерах німецького інженера Отто Лілієнталя. На відміну від старших братів, ні Орвілл ні Вілбер не закінчили навіть коледжу, але мали природній талант до вирішення складних технічних проблем.
В 1892 році вони придбали механічний прес і відкрили магазин з продажу і ремонту велосипедів. Згодом вони почали виробництво власних велосипедів і цей досвід разом із непоганими прибутками від бізнесу дав можливість реалізувати заповітне бажання — збудувати перший у світі літак.
Спеціально для цього вони оселились в Кітті-Хок (штат Північна Кароліна), місці де протягом року дули стабільні і помірковані вітри, а рельєф окраїни був придатний для тестування планерів. Перший планер, збудований братами Райт, був випробуваний в 1900 році і виявився вкрай невдалим. Лише через рік, принципово змінивши конструкцію, вдалось зробити цілком пристойний, придатний для польотів, апарат.
В кінці 1901 року брати Райт збудували спеціальний “вітровий тунель”, в якому протестували більше 200 конструкцій як самого літального апарату, так і окремих його частин — крил і корпусів. Систематичний підхід дав свої результати — в 1902 році на новому планері-біплані з керованим хвостовим оперенням брати Райт здійснили кілька сотень вдалих польотів.
В Дейтоні при допомозі механіка Чарльза Тейлора Райти виготовили 12-сильний чотирициліндровий двигун внутрішнього згорання з водяним охолодженням і влітку 1903 році на його основі збудували літак, перевезли його частинами в Кітті-Хок і протестувавши, 14 грудня здійснили спробу піднятись в повітря. Але двигун заклинило при зльоті і його довелось ремонтувати три наступні дні. 17 грудня о 10-35 за присутності п’яти свідків пілотований Орвіллом Райтом літак з розмахом крил 12.25 метра з рулем висоти і двома направляючими рулями піднявся в повітря і за 12 секунд подолав 37 метрів. Почалась нова ера в авіації.
Цього ж дня було проведено ще три тести і під час останнього Вілбер зумів пролетіти за 59 секунд 262 метри.
Сьогодні перший літак братів Райт зберігається в Національному музеї авіації і космонавтики у Вашингтоні.
А зараз переходимо до практичної частини заняття.
Для виготовлення моделі літака спочатку викреслимо шаблон корпусу та крил. Це легко зробити за допомогою аркуша в клітинку.
Пам’ятайте, що важливо витримати відповідність. Креслення можна також збільшити, якщо кожній клітинці буде відповідати,наприклад, чотири клітинки.
Далі все дуже просто.
Аркуш паперу складаємо навпіл.
Шаблони прикладаємо до лінії згину, обводимо їх.
Вирізаємо деталі.
По пунктирним лініям загинаємо носову частину літака.Заклеюємо.
Це необхідно, щоб зробити її більш тяжкою та при польоті ніс не задирався.
Промазуємо клеєм весь корпус, попередньо відігнувши хвостову частину та місця приклеювання крил.
Складаємо навпіл весь корпус,склеюємо.
Наостанок приклеюємо крила.
Залишилось перевірити наш літачок в польоті.

Від stantsiya

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.