Дід мороз

КурчаткоТема заняття: Іграшки-сувеніри на основі кульок.

Мета заняття:
Формування компетентностей учнів:

Пізнавальної:
Оволодіння учнями знаннями у галузі мистецтва і технологій. Вивчення основ естетики, дизайну, художньої грамоти.

Практичної:
Набуття вмінь та навичок роботи з матеріалами та інструментами, виготовлення виробів в техніці «Іграшка з кульки», виконання технологічних операцій у відповідності до інструкційної картки.

Творчої:
Розвиток творчої уяви, фантазії, креативного мислення, інтересу до художньо – прикладної творчості. Формування естетичних смаків, художнього і технічного хисту. Набуття досвіду власної творчої діяльності.

Соціальної:
Виховання доброзичливості до оточуючих, охайності і старанності у роботі. Формування культури праці, позитивних якостей емоційно – вольової сфери(самостійність, наполегливість, працелюбство, та інші) Виховання гордості за свої досягнення і успіхи друзів.

Тип заняття: формування нових знань

Обладнання: зразки м’яких іграшок, трикотажна та набивна тканини, хутро, вата, ножиці, голки, нитки, шаблони для виготовлення іграшок.

План:
1 Організаційний момент.
2 Актуалізація опорних знань.
3 Оголошення теми та мети заняття (мотивація).
4 Формування нових знань.
5 Практична робота:
5.1 Інструктаж з охорони праці.
5.2 Інструктаж щодо виготовлення іграшки.
5.3 Фізкультхвилинка.
5.4 Виконання практичної роботи.
6 Оцінювання результатів роботи.
7 Підведення підсумків.
8 Прибирання робочих місць.
9 Домашнє завдання.

Хід заняття:

І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
– Чи є у вас улюблені іграшки? Назвіть їх.
– Звідки у вас ці іграшки?
– Чи є у вас м’яка іграшка яку ви виготовили власноруч?
ІІІ. Оголошення теми і мети заняття.
– Сьогодні ми навчимося робити гарні м’які іграшки, а саме: розкроювати деталі за допомогою готових викройок , формувати з них кульки, виготовляти іграшки за власним бажанням.
ІV. Формування нових знань.
– М’які іграшки, власноруч пошиті із залишків тканини або хутра та дотепно оздоблені, завжди були бажаними подарунками як для дітей, так і для дорослих. Про це розповідається у вірші, який ви зараз почуєте.

Бажані подарунки

Про це слід завжди пам’ятати,
Щоб мати дружні стосунки,
У дні буденні чи у свята
Робити треба подарунки.
Вони у будь-яку хвилину
Завжди і бажані, і вчасні,
Приємно радують людину,
Приносять їй святковий настрій.
І подарунки, особливо,
Ті будуть кращими зразками,
Які ви зробите дбайливо
Своїми власними руками.
Тож до роботи зараз, діти,
Будь ласка, ставтеся сумлінно.
Ми будемо сьогодні шити
Цікаві іграшки з тканини.
Оці ведмедики гарненькі,
Лисички, зайчики, щенята –
Легкі, пухнасті і м’якенькі,
Із хутра зшиті звіренята.
Старанно шийте і охоче,
Не слід при цьому поспішати,
Щоб потім ви могли урочно
Їх теж комусь подарувати.
(І.Дубинський)

Дід мороз

Перш ніж пошити вироби, їх необхідно розкроїти. Для цього спочатку виготовляють викрійки (шаблони) із цупкого паперу, або тонкого картону.

При розкроюванні необхідно враховувати властивості матеріалу, наприклад його розтягування. (У повздовжньому напрямі тканина майже не розтягується, в поперечному – незначно, а в діагональному напрямку – найбільше розтягується).

Перед розкроюванням тканини необхідно визначити її лицьовий бік. (У ворсових тканинах лицьовим є той бік, що має ворс; тканини з атласним і сатиновим переплетінням мають блискучий лицьовий бік; у набивних – на лицьовому боці завжди розташований малюнок).
.
Для розкроювання тканини розкладають на столі лицьовою стороною донизу, на неї, у напрямку повздовжніх ниток, накладають основні (великі) викройки. Їх закріпляють на тканині за допомогою кравецьких шпильок. Крейдою, або висушеним шматочком мила обводять краї викрійок та за отриманою розміткою вирізають деталі.

Сьогодні ми виготовляємо м’які іграшки за бажанням – ведмежатко, курчатко, цуценятко, поросятко, козенятко чи тигренятко. Всі ці іграшки виготовляємо на основі кульок. На прикладі іграшки-зайченятка розберемо пошив та технологічну схему цього виробу.

(Демонстрація зразка) Чи подобається вам ця іграшка? Вона може бути гарним подарунком на день народження для ваших молодших братиків, сестричок або родичів.

Іграшка складається з двох частин: голови і тулуба. Для виготовлення зайченяти нам знадобиться хутро або ворсова тканина білого (сірого чи голубого) кольору й трикотаж білого або рожевого кольору. Користуючись шаблонами, розмічають і вирізають деталі з тканини. Заготовку голови (тулуба) прошивають по краю круга швом «уперед голкою» або «через край» міцною ниткою і трохи стягують. Наповнюють кульку ватою і стягують ниткою. Менша кулька – це голова, а більша тулуб. Пришиваємо голову до тулуба.

Із трикотажу рожевого кольору вирізають круг, також прошивають ниткою, наповнюють ватою і стягують. Утворену кульку перетягують чорною ниткою на дві половини – це мордочка. Щоб зробити вусики – вишиваємо чорною ниткою крапочки на мордочці, а тепер пришиваємо її до голови.

Із драпу, користуючись шаблоном, розмічаємо і вирізаємо деталі вух. Пришиваємо їх до голови. А тепер можемо ще приклеїти очі, носик, язичок, хвостик і лапки. Іграшка завершена. Для оформлення зайченяти можна пошити моркву, картузик, причепити бантик чи виготовити квіти з бісеру.

Для роботи над м’якою іграшкою нам знадобляться матеріали: хутро, поролон або вата, нитки, викрійки, а також інструменти для праці: голка, ножиці, наперсник і гольник.

V. Практична робота

1. Інструктаж (технологічна схема).
Подивіться на готовий виріб і графічну інструкційну картку та встановіть послідовність виготовлення виробу.

1. Розмітьте за викройкою і виріжте деталі іграшки із зворотного боку тканини.
2. Деталі голови й тулуба прошийте швом «вперед голкою» і трохи стягніть.
3. Виверніть заготовки та наповніть їх ватою або поролоном.
4. Стягніть краї кружечків, утворіть кульки та зафіксуйте їх ниткою.
5. Пришийте голову до тулуба.
6. Виготовте мордочку і пришийте її до голови.
7. Шаблони вушок обвести на тканині, вирізати й пришити до голови.
8. Приклеїти до іграшки очі, ніс, язичок, лапки, хвостик.
9. Оздобити іграшку за бажанням (бантиком, капелюшком, морквою, букетом)

2. Фізкультхвилинка.

Щось втомились ми сидіти,
Треба трохи відпочити:
Руки вгору, руки вниз,
На сусіда подивись.
Руки вгору, руки в боки,
А тепер чотири скоки.
Ось так, ось так!
У долоні поплещіть
І долоні розітріть.
Всі на місце, все гаразд,
Працювати прийшов час!

3. Повторення правил безпечної праці
під час роботи з ручними інструментами.

(Інструктаж веде вихованець, що виконує роль інструктора, який зачитує правила по техніці безпеки і при цьому навмисне пропускає деякі з них, щоб діти змогли їх доповнити.)
– Перш ніж розпочати роботу повторимо правила безпечної праці з голкою та ножицями:
– Голка має бути в подушечці для голок (гольниці);
– Ножиці потрібно використовувати з заокругленими кінцями;
– Класти ножиці на стіл потрібно так, щоб вони не виступали за край кришки столу;
– При роботі з ножицями потрібно уважно слідкувати за лініями розрізу;
– Під час різання тримайте матеріал лівою рукою, так, щоб пальці були в стороні від леза ножиць;
– Не тримайте ножиці кінцями вгору;
– Не залишайте ножиці в розкритому вигляді;
– Не ріжте ножицями на ходу;
– Не підходьте до товариша під час різання;
– Передавати ножиці товаришу тільки в закритому вигляді, вперед кінцями.

4. Виконання практичної роботи.

– Сьогодні наш кабінет перетвориться на казкову фабрику іграшок. А ви будете чарівними майстрами іграшок. Але спочатку потрібно оволодіти навиками закрійника, бо від того чи правильно буде виготовлений шаблон і розкроєні деталі, залежить зовнішній вигляд іграшки. (Діти виконують практичну роботу з опорою на інструкційну картку. При зшиванні деталей, керівник слідкує за дотриманням правил безпечної праці)

VI. Оцінювання результатів роботи.
Керівник перевіряє якість виготовлених іграшок, оцінює працю дітей,
заохочує та хвалить їх. Звертається з проханням до учнів самостійно оцінити якість власної роботи
VII. Підсумок уроку.
Обговорення нових навичок, досягнень, результатів.
VIII. Прибирання робочих місць.
Керівник слідкує за прибиранням робочих місць, визначає чергових учнів.
ІХ. Домашнє завдання.

Цуценя

Х. Список використаної літератури:
1. Кочетова С. «Мягкая игрушка. Игрушки для всех» – М.: Изд-во «Эксмо»; 2004г.
2. Ефимова А.В. «Работа с мягкой игрушкой в начальных классах» – М.: «Просвещение», 1978 г.

Від stantsiya

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.