Конспект заняття. Робота з папером і картоном. Аплікація «Кулон»

 

Дата __________                                                                       Заняття № ______________

 

Робота з папером і картоном. Аплікація «Кулон»

Мета:

  • навчати учнів виготовляти аплікацію різної форми та розмірів;
  • розвивати композиційні навички;
  • удосконалювати вміння вирізати ножицями по прямій та кривій лініях;
  • виховувати естетичні смаки.

Матеріали  та інструменти.  Кольоровий папір та картон, ножиці, клей, пензлик, олівець, шаблон, стрічка, блискітки.

Тип уроку: комбінований.

Методи і прийоми роботи: розповідь, бесіда, пояснення, гра, практична робота, інструктаж.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

  1. Привітання

Пролунав дзвінок,

Починається урок.

Працюватимемо старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім другім класі

Діти – просто молодці!

Щоб урок пройшов немарно,

Треба сісти рівно, гарно

І виконувати те,

Про що мова зараз йде.

  1. Перевірка готовності до уроку
  2. Упорядкування робочих місць

ІІ. Робота над новим матеріалом

  1. Оголошення теми і мети

 

 

  • Діти, подивіться на ці зображення. Що ви бачите?
  • Так, це кулони.
  • Що ж таке кулон?
  • Кулон – це жіноча прикраса з дорогоцінного каменю або іншого матеріалу на ланцюжку, яку носять на шиї.
  • Ми сьогодні теж спробуємо виготовити кулон з геометричних фігур.
  1. Пояснення вчителя

Як у хлопчиків, так і у дівчаток з’являється бажання себе прикрашати починаючи вже з чотирирічного віку. Дівчатка займаються цим більш активно, приміряючи мамині наряди, накладаючи коштовну косметику по усьому обличчю і, звичайно ж, в хід йдуть ювелірні прикраси. Хлопчики починають звертати увагу на свою зовнішність трохи пізніше. А що ж, звичайно, кожен індивідуум нашого суспільства хоче виглядати привабливо! Відчуття смаку і усвідомленість бажання правильно прикрасити себе з’являється до років 11-15. Починають купувати модні журнали, стежити за тенденціями у моді, а також в ювелірній моді. Тому, у більш ранньому віці, ми повинні їм допомагати прикрашати себе. І направляти – у старшому віці, прищеплюючи тим самим високі духовно-естетичні і матеріальні стандарти життя.

 ІІІ. Фізкультхвилинка

Що ж, мабуть прийшла пора

Трохи відпочити,

Хочу на фізкультхвилинку

Всіх вас запросити.

Раз – підняли руки вгору.

Два – нагнулися додолу.

Руки в боки!

Повернулись, нахилились

І вправо, і вліво –

Щоб нічого не боліло.

Раз, два, три, чотири!

Набираємося сили.

Нахилились, повернулись,

До товариша всміхнулись.

 ІV. Демонстрація та аналіз зразка

  1. Інструктаж з техніки безпеки
  • Які навчальні речі та інструменти вам знадобляться?
  • Як правильно користуватися ножицями?
  • Чого потрібно дотримуватись під час роботи з клеєм?
  1. Порядок виконання роботи
  • Визнач, для кого ти будеш створювати прикрасу, і відбери відповідні кольори картону і паперу.
  • За допомогою шаблонів обведи та виріж форму кулона, або створи власну.
  • Використовуючи шаблони дрібних геометричних фігур, створи оздоблення кулона.
  • Зроби отвір та протягни стрічку.
  1. Практична робота учнів
  2. Перевірка готовності
  3. Інструктаж з техніки безпеки

– Правила поводження з ножицями та клеєм

  1. Самостійна робота учнів

VІ. Виставка учнівських робіт

  • Знайдіть помилки. Як можна уникнути таких помилок?
  • Що приваблює у виробах?

VІІ. Підсумок уроку

  • З якими матеріалами сьогодні працювали на уроці?
  • Що дізналися нового?

 

З історії

               Кулони – один з найдавніших видів прикрас. Виточені з кістки, на грудях давніх людей, в іспанських печерах віком 55 тисяч років – факт загальновідомий. Давнім людям було відоме почуття прекрасного, замішане на містичних повір’ях, і вони, як могли, прикрашали себе. Навіть важко сказати, що саме – сережки або кулони – є найдавнішими видами ювелірних прикрас.
З появою заліза і бронзи з’явилися і металеві кулони. При розкопках поселень одного з найдавніших держав Європи – царства Урарту, були знайдені бронзові предмети, призначення яких не могло викликати сумнівів. Це були ювелірні прикраси, що підвішуються на шию – бронзові намиста, складені з декількох однотипних кулонів.  Достовірно відомо, що кулони з вставленими коштовними каменями вже були в ходу у стародавньому Єгипті. Цариця Клеопатра, зі всіх коштовних каменів визнавала тільки смарагд, дарувала своїм наближеним золоті кулони з смарагдами, здобутими в її копальнях в Аравії. На каменях були вигравірувані її зображення та ім’я.

Фантастичні за красою та складності роботи ювелірні прикраси, вирізані з цільного золота, були знайдені в похованні ногайської цариці в Поволжі, що відноситься до I століття до нашої ери. Намиста і підвіски, кулони і гривні, кільця і браслети, запонки та брошки.  Різноманіття форм, видів і кольорів кулонів вражає навіть найдосвідченіших знавців ювелірних прикрас.

 

VІІІ. Прибирання робочих місць

Filed in: Метод. поле, Розробки занять Tags: 

Сподобався сайт? Поділіться із Вашими друзями!

Похожие записи:

Виготовлення вітальної листівки до Дня вчителя Виготовлення вітальної листівки до Дня вчителя
Конспект заняття.Виготовлення аплікації з геометричних фігур «Лицарський щит». Конспект заняття.Виготовлення аплікації з геометричних фігур «Лицарський щит».
Конспект заняття. Властивості паперу. Способи рвання паперу. Послідовність дій під час виготовлення аплікації з рваних частин паперу.                                                                                                                                                                                                                              Послідовність дій під час виготовлення аплікації з рваних частин паперу. Конспект заняття. Властивості паперу. Способи рвання паперу. Послідовність дій під час виготовлення аплікації з рваних частин паперу.                                                                                                                                                                                                                              Послідовність дій під час виготовлення аплікації з рваних частин паперу.
Конспект заняття.Країна «Квілінг». Виготовлення декоратив­них квітів зі смужок паперу. Конспект заняття.Країна «Квілінг». Виготовлення декоратив­них квітів зі смужок паперу.

Leave a Reply

Добавить комментарий