Дата __________ Заняття № ______________
Властивості паперу. Способи рвання паперу. Послідовність дій під час виготовлення аплікації з рваних частин паперу.
Мета:
навчати учнів з’єднувати відірвані частини паперу за допомогою, склеювання;
вчити дотримуватися послідовності дій під час виготовлення аплікації з рваних частин паперу;
розвивати дрібну моторику рук, охайність, самостійність;
виховувати любов до природи, до праці.
Обладнання: предметні малюнки,технологічні картки, зразок виконаної роботи.
Тип уроку: комбінований.
Методи і прийоми роботи: розповідь, бесіда, пояснення, гра, робота з підручником, практична робота, інструктаж.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
- Привітання:
– Нумо, діти, підведіться!
Всі приємно посміхніться.
Продзвенів уже дзвінок,
Починаємо урок!
- Перевірка готовності до уроку.
- Упорядкування робочих місць.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності:
Сьогодні на занятті ми ознайомимося з технікою виготовлення аплікації з рваних частин-
паперу. Осінь — чудова пора. Листя золоте, червоне, зелене, жовтогаряче. Сьогодні ми спробуємо відтворити цю красу на картоні — зробимо аплікацію з рваних частин паперу.
На дошці — ілюстрації із зображенням осінньої природи.
– Ми сьогодні вирушимо на екскурсію до лісу. Пропоную до неї підготуватися.
ІІІ. Засвоєння нових знань:
- Вступна бесіда:
Поміркуйте, що оточує нас за містом. (Природа) Це трава, квіти, дерева, озеро, річка і багато іншого. Людина і природа – єдине ціле. Умовно природу можна розділити на земний, водний і повітряний простір.
Природа багата і різноманітна. Вона щедро ділиться з людиною своїми дарами. Людина отримує від природи різні рослини, рибу, птахів, звірів, сировину для виготовлення матеріалів, з яких вона виготовляє різні предмети.
- Демонстрація зразка.
- Вступний інструктаж :
Такі аплікації виходять, якщо папір не різати, а обривати. У цьому випадку краї виходять більш «живими», ворсистими.
Під час обривання за заздалегідь намальованим контуром пальці рук повинні розташовуватися впритул до контуру з двох боків.
Обривання робиться невеликими відрізками. Якщо рвати папір по волокну, край буде більш гладкий, якщо впоперек — більш «стихійний», з білим ореолом, що непогано, якщо ви робите море — на хвилі відразу виходить піна.
Спочатку поміркуйте, що ви хочете показати на своїй аплікації: дерева в лісі, як відлітають птахи у вирій або, як готуються звірі до зими (білочка та їжачок).
Потім доберіть кольоровий папір, нарвіть маленькі шматочки паперу, розташуйте аплікацію за вашим задумом на картоні.
А потім охайно склеюйте рвані частини паперу.
Наприклад, для берізок переведіть на білий папір малюнок стовбурів беріз та обірвіть за контуром.
Обірвіть трикутнички та приклейте їх до стовбура беріз знизу.
З чорного паперу обірвіть короткі смужки і приклейте їх вроз¬дріб по стовбуру. Приклейте стовбури па картон.
3 чорного паперу обірвіть смужки-гілочки і приклейте до стовбурів на картон.
Із зеленого (жовтого, помаранчевого, червоного) паперу виріжте або відірвіть від нього смужку й обірвіть її на квадратики- листочки. Приклейте їх.
- Фізкультхвилинка.
ІV. Практична робота учнів.
Які правила необхідно повторити перед початком роботи?
- Не заважати сусіду працювати;
- стежити, щоб не розлити клей;
- роботу викопувати охайно;
- не забувати користуватися серветкою для рук.
Учні розпочинають роботу. Учитель допомагає дітям порадами.
- Підсумок уроку.
- Виставка, аналіз та вербальне оцінювання робіт.
– Яка робота сподобалася найбільше? Чому?
– Яка робота найохайніша?
– Хто не встиг зробити аплікацію? Чому?
- Підсумок уроку.
– Що нового ви дізналися на цьому уроці?
– Що навчилися робити?
– Я дякую вам за старанність на уроці?