ЦНТТУМ м. Первомайська

ВИХОВАТИ ЛЮДИНУ, ВИХОВАТИ ТВОРЦЯ…

ЦНТТУМ позашкільний заклад

Діяльність Центру спрямована на створення навчально-виховного простору, стимулювання розвитку природних нахилів та творчих здібностей вихованців, оволодіння ними уміннями та навичками різнопрофільних напрямів, а саме:

– початково-технічного;
– спортивно-технічного;
– художньо-технічного;
– предметно-технічного;
– інформаційно-технічного;
– МАН.

Головна мета роботи закладу: розвиток життєвих компетентностей особистості та створення умов для їх самореалізації.

Головним своїм завданням педагогічний колектив ЦНТТУМ визначив створення для кожного учня можливості розвиватися відповідно до власного покликання, самостійно зробити правильний усвідомлений вибір, уміти протистояти негативним соціальним впливам. Особливістю роботи Центру є прагнення доповнити і посилити вплив сім’ї та ПНЗ на творче вдосконалення дитини.

Завдяки використанню міністерських та авторських програм за рівнями навчання формується унікальна виховна система, яка збирає під одним дахом талановитих митців-педагогів, створює нові моделі соціального партнерства позашкільного закладу, а також дає можливість реалізувати цікаві освітні творчі проекти. За результатами підведення підсумків обласного огляду-конкурсу позашкільних навчальних закладів з науково-технічної творчості журі відзначило належну роботу колективу із вдосконалення і покращення навчального процесу, професійної орієнтації вихованців, поглиблення їх знань, реалізації державної політики в галузі позашкільної освіти, виховання творчої працелюбної особистості.

Центр науково-технічної творчості учнівської молоді міста Первомайськ визнаний переможцем із врученням диплому «Сузір’я Позашкілля». Та заклад не зміг би досягнути таких результатів і такого рівня без соціального партнерства.

А ще наш Центр технічної творчості має свою «родзинку» – простір для естетичного, професійного та громадянського виховання дітей та молоді. Це виставкова зала, яка урочисто була відкрита в 2007 році до 70-річниці заснування закладу, що несе інформаційно-просвітницьку функцію діяльності закладу. До речі, наша виставкова зала поки що єдина серед позашкільних закладів міста та району.

В Центр приходять діти, які прагнуть реалізації власного потенціалу, творчості, а також ті, хто хоче уникнути негативного впливу вулиці, зануритися в досвідчене, якісне дозвілля. Вони приходять у наш заклад, як в Дім, де панує атмосфера доброзичливості, захопленості й добра, творчості й натхнення.

Створення іміджу – складний процес взаємодії, де активну роль відіграє заклад, образ якого формується громадськістю, що приймає цей імідж. Під громадськістю в даному випадку слід розуміти широке коло людей та закладів, з якими взаємодіє міський ЦНТТУМ:
– депутати міської ради;
– адміністрація Дитячого притулку для неповнолітніх;
– методичною службою спеціалізованого інтернату для дітей з особливими потребами;
– колективом дитячого спеціалізованого дошкільного закладу «Золота рибка»;
– директорами міських загальноосвітніх навчальних закладів;
– студентами навчальних закладів міста Первомайська І-ІІ рівня акредитації, ВНЗ.

Саме на сучасному етапі формування позашкільної освіти здобутком нашого закладу є те, що до її процесу залучено вихованців з 5-ти до 18 років.

Дошкільник в освітньому просторі ПНЗ – це один із кроків реалізації Концепції розвитку навчання та виховання дітей.

Відповідно до Законів України «Про позашкільну освіту», «Про дошкільну освіту» розроблено планування роботи гуртка, що ґрунтується на основних положеннях Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі». З метою реалізації освітнього стандарту і забезпечення на цій основі рівного нефорсованого стартового розвитку дітей, система роботи з ними в Центрі скеровується на соціально-моральний, емоційно-ціннісний, пізнавальний, художньо-естетичний, мовленнєвий, креативний розвиток в різних сферах діяльності.

Видатний педагог В.Сухомлинський виховання дітей молодшого шкільного віку назвав «Школою сердечності», вважаючи за головне виховання в них доброти, чуйності, милосердя, здатності співчувати та готовності допомогти іншому.

Саме на принципах виховання загальнолюдських цінностей у молодших школярів побудована робота керівника гуртка Добрової Лариси Леонідівни, яка працює не тільки з дошкільнятами, а й з дітьми спеціалізованої школи-інтернату.

На її заняттях панує атмосфера гуманістичних відносин і дружньої співпраці. Для вихованців забезпечені можливості самореалізовуватися, розвиватися та активно займатися творчою діяльністю через гру.
Люди, які приходять в педагогіку осмислено, прагнуть допомогти дитині розкритися, повірити в себе, адаптуватися в соціумі.

Такою людиною є керівник гуртка-методист, «Відмінник освіти України» – Тетяна Степанівна Ляшенко, яка працює з категорією важковиховуваних дітей у Дитячому притулку міста Первомайська.

Без перебільшення можна сказати, що на сьогоднішній день створена унікальна система роботи з дітьми, які по тій чи іншій причині перебувають в даному закладі.. Однією із складових цієї системи є впровадження інноваційних технологій у навчальних процес керівником гуртка. Результат співробітництва з вихованцями полягає в тому, що за період перебування в закладі діти розвивають свої здібності та розкривають таланти, створюється атмосфера довіри. Відомо, що позашкільна освіта, у силу своїх відмінностей від інших галузей освіти, має більші можливості запобігати виникненню проблем різного характеру як і в сім’ї, так і в середовищі однолітків, інших дитячих колективів. Саме це формується на заняттях гуртка в Дитячому притулку.

Сучасне суспільство потребує кваліфікованих, ініціативних фахівців, які максимально використовують свої творчі здібності, уміють працювати як самостійно, так і в колективі. На шляху досягнення поставленої мети ЦНТТУМ виникає потреба в новій організації освітнього процесу. Одним із варіантів нового підходу до вирішення цього завдання є співпраця школи та позашкілля. Навчально-виховний процес сучасної школи та позашкільного навчального закладу має спільну мету – виховання інтелектуально і духовно багатої, гармонійно розвинутої, національно свідомої особистості, здатної вирішувати складні проблеми, які ставить перед нею життя. Саме спільними зусиллями можна досягти вагомих результатів.

Так, у керівників гуртків та вчителів шкіл виникає багато спільних ідей та творчих проектів: виставки, презентації, конкурси, змагання, аукціони ідей, брейн-ринги. Робота Центру та школи з дітьми має яскраво виражену специфіку впливу на розвиток підростаючої особистості. Це добровільність вибору занять; різноманітність, свобода й альтернативність спілкування; диференціація за інтересами і захопленнями в тих видах діяльності, які приваблюють дитину, підлітка найбільше. Так, наприклад, на базі Первомайської ЗОШ №1 працюють гуртки «Міжшкільний факультатив з фізики для учнів 8 та 10 класів», «Моделювання іграшок-сувенірів», «Школа моделювання творчої особистості».

Вихованці гуртка «Школа МТО» – є осередком учнівського самоврядування та редакцією газети ЦНТТУМ «Perpentum mobile», яка три роки підряд виборювала призові місця в міському конкурсі друкованих органів серед загально шкільних та позашкільних навчальних закладів. В газеті гуртківці ведуть рубрики: «Наше життя», «Наші справи», «Наші успіхи», «З народної криниці», «Абзац», «Умілі ручки».

Гуртки: «Електротехніка», «Електронна автоматика», «Оригінальне конструювання», «Початкове технічне моделювання», «Виготовлення сувенірів», «Декоративно-прикладне моделювання», «Комп’ютерний світ» працюють на базі ЗОШ № 9, яка є культурно-освітнім центром мікрорайону.

Директори загальноосвітніх шкіл, а їх в мережі співпраці з ЦНТТУМ дев’ять, розуміють, що саме спільними зусиллями можна досягти вагомих результатів і це є свідченням того, що тандем школи та позашкілля має перспективи.

Тож навчання в загальноосвітній школі і позашкільному навчальному закладі – це вже перший крок до виховання компетентної особистості, адже ми живемо в епоху змін, світ постійно оновлюється, тому кожній людині доводиться вчитися впродовж усього життя.

Від stantsiya

Один коментар до “Сучасний Центр позашкільної освіти ЦНТТУМ м. Первомайська”
  1. Позашкілля не менш важливе,якщо не більш!-ніж загальна середня освіта для творчого розвитку дітей.Хотілося,щоб держава більше уваги приділяла і тому,й другому.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.