Орієнтовні критерії та індикатори для самооцінювання
освітніх і управлінських процесів ЦНТТУМ
№ |
Вимога/правило |
Критерії оцінювання |
Індикатори оцінювання |
Методи збору інформації
|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1. | Напрям оцінювання «Освітнє середовище закладу позашкільної освіти» | |||
|
1.1. Наявність необхідних ресурсів для створення освітнього середовища
|
1.1.1. Матеріально-технічна база ЗПО відповідає його типу та напряму(ам) позашкільної освіти, який(і) він забезпечує
|
1.1.1.1. У ЗПО є приміщення, споруди, земельні ділянки, обладнання (у тому числі орендовані на умовах договору оренди чи угоди про співпрацю), необхідні для реалізації освітньої і навчальних програм відповідно до типу ЗПО та напряму(ам) позашкільної освіти, який(і) він забезпечує | 1. Вивчення документації
2. Спостереження (освітнє середовище)
|
1.1.1.2. ЗПО забезпечений навчальними, наочними посібниками і технічними засобами навчання відповідно до освітньої та навчальних програм | 1. Спостереження (освітнє середовище)
2. Опитування (анкетування педагогічних працівників та/або тренерів-викладачів, здобувачів освіти, батьків) |
|||
1.2. Створення безпечних і нешкідливих умов навчання та праці
|
1.2.1. Освітнє середовище ЗПО безпечне
|
1.2.1.1. Територія та приміщення ЗПО є безпечними | 1. Спостереження (освітнє середовище).
2. Опитування (анкетування педагогічних працівників та/або тренерів-викладачів, здобувачів освіти, батьків) |
|
1.2.1.2. У ЗПО забезпечується дотримання санітарно-гігієнічних та протипожежних норм | 1. Вивчення документації
2. Спостереження (освітнє середовище) 3. Опитування (анкетування здобувачів освіти, батьків) |
|||
1.2.1.3. У ЗПО проводяться навчання/інструктажі з охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій | 1.Вивчення документації
2.Опитування (анкетування педагогічних працівників та/або тренерів-викладачів, здобувачів освіти, батьків) |
|||
1.2.1.4. Учасники освітнього та/або навчально-тренувального процесу дотримуються правил безпеки життєдіяльності, охорони праці, правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій | 1.Вивчення документації.
2.Опитування (анкетування здобувачів освіти, педагогічних працівників та/або тренерів-викладачів) 3.Спостереження (освітнє середовище) |
|||
1.2.1.5. У разі нещасного випадку педагогічні працівники та/або тренери-викладачі та керівництво ЗПО діють у встановленому законодавством порядку | 1. Вивчення документації
2. Опитування (анкетування педагогічних працівників та/або тренерів-викладачів) |
|||
1.2.1.6. У ЗПО формуються навички здорового способу життя | 1. Вивчення документації
2. Опитування (анкетування здобувачів освіти, педагогічних працівників та/або тренерів-викладачів, батьків) 3.Спостереження (освітнє середовище) |
|||
1.2.2. Освітнє середовище ЗПО вільне від будь-яких форм насильства | 1.2.2.1. У ЗПО реалізуються заходи із запобігання будь-яким формам насильства, булінгу (цькування) учасників освітнього та/або навчально-тренувального процесу | 1. Вивчення документації
2. Опитування (анкетування здобувачів освіти, педагогічних працівників та/або тренерів-викладачів, батьків) |
||
1.2.2.2. Частка учасників освітнього та/або навчально-тренувального процесу, які вважають освітнє середовище вільним від будь-яких форм насильства | Опитування (анкетування здобувачів освіти, педагогічних працівників та/або тренерів-викладачів, батьків) | |||
1.3. Створення інклюзивного освітнього середовища
|
1.3.1. Приміщення та територія ЗПО облаштовані з урахуванням принципів універсального дизайну та розумного пристосування | 1.3.1.1. У ЗПО забезпечується доступність будівель та приміщень відповідно до його типу та напряму(ів) позашкільної освіти | Спостереження (освітнє середовище) | |
1.3.1.2. У ЗПО створені належні умови для дітей з особливими освітніми потребами
(за потреби) |
1. Вивчення документації.
2. Спостереження (освітнє середовище, навчальні та/або навчально-тренувальні заняття) |
|||
1.3.1.3. ЗПО взаємодіє з батьками дітей із особливими освітніми потребами (за потреби) | 1. Вивчення документації.
2. Опитування (анкетування чи інтерв’ю з батьками дітей з особливими освітніми потребами) |
|||
2. | Напрям оцінювання «Система оцінювання здобувачів освіти» | |||
2.1. Наявність системи оцінювання здобувачів освіти, яка забезпечує справедливе, об’єктивне оцінювання | 2.1.1. Здобувачі освіти отримують інформацію про критерії, правила та процедури оцінювання результатів навчання | 2.1.1.1. Частка здобувачів освіти, які в ЗПО отримують інформацію про критерії, правила і процедури оцінювання результатів навчання | Опитування (анкетування здобувачів освіти, педагогічних працівників та/або тренерів-викладачів) | |
2.1.2. Здобувачі освіти вважають оцінювання результатів навчання справедливим, об’єктивним | 2.1.2.1. Частка здобувачів освіти, які вважають оцінювання результатів їх навчання у ЗПО справедливим, об’єктивним | Опитування (анкетування здобувачів освіти, педагогічних працівників та/або тренерів-викладачів) | ||
2.2. Оцінювання освітніх досягнень здобувачів освіти | 2.2.1. Досягнення здобувачів освіти
|
2.2.1.1. Частка здобувачів освіти, які брали участь у заходах на рівні ЗПО, територіальної громади, області (відповідно до напряму (ів) позашкільної освіти) | 1. Вивчення документації
2. Опитування (анкетування педагогічних працівників та/або тренерів-викладачів, здобувачів освіти, батьків) |
|
2.2.1.2. Частка здобувачів освіти, які брали участь у заходах всеукраїнського та міжнародного рівнів (відповідно до напряму (ів) позашкільної освіти) | 1. Вивчення документації
2. Опитування (анкетування педагогічних працівників та/або тренерів-викладачів, здобувачів освіти, батьків) |
|||
2.2.1.3. Частка колективів у ЗПО, що мають почесні звання (для закладів художньо-естетичного напряму) та/або частка здобувачів освіти, які мають спортивну кваліфікацію, отримали спортивні розряди і звання (для закладів туристсько-краєзнавчого, науково-технічного, фізкультурно-спортивного (спортивного) напрямів), інші відзнаки і нагороди | 1. Вивчення документації
2. Опитування (анкетування батьків) |
|||
2.2.1.4. Частка здобувачів освіти, які отримали у ЗПО документи про позашкільну освіту | Вивчення документації | |||
3. | Напрям оцінювання «Педагогічна діяльність педагогічних працівників та/або навчально-тренувальна і спортивна робота тренерів-викладачів» | |||
3.1. Ефективність педагогічної діяльності педагогічних працівників та/або навчально-тренувальної і спортивної роботи тренерів-викладачів ЗПО | 3.1.1. Забезпечення якості освітнього та/або навчально-тренувального процесу педагогічними працівниками та/або тренерами-викладачами | 3.1.1.1. Наявність та стан ведення педагогічними працівниками та/або тренерами-викладачами ділової документації (журналів обліку роботи гуртка, групи, класу тощо). Освітній та/або навчально-
тренувальний процес здійснюється відповідно до освітньої програми, навчального плану, навчальних програм для гуртків, груп, секцій, інших творчих об’єднань, навчальних дисциплін (предметів), видів спорту (для спеціалізованих ЗПО) |
1. Вивчення документації
2. Спостереження (навчальне та/або навчально-тренувальне заняття) 3. Опитування (анкетування педагогічних працівників та /або тренерів- викладачів) |
|
3.1.1.2. Педагогічні працівники та/або тренери-викладачі навчають, виховують, розвивають здібності здобувачів освіти у сфері освіти, науки, культури, фізичної культури і спорту, технічної та іншої творчості, надають первинні професійні знання, вміння і навички, необхідні для їх соціалізації, подальшої самореалізації та/або професійної діяльності | 1. Вивчення документації
2. Опитування (анкетування педагогічних працівників та/або тренерів-викладачів, здобувачів освіти) 3.Спостереження (навчальне та/або навчально-тренувальне заняття)
|
|||
3.1.1.3. Частка педагогічних працівників та/або тренерів-викладачів, які в освітньому та/або навчально-тренувальному процесі використовують сучасні підходи, методики та технології | 1.Спостереження (навчальні та/або навчально-тренувальні заняття)
2. Опитування (анкетування педагогічних працівників та /або тренерів- викладачів, здобувачів освіти) |
|||
3.1.1.4. Педагогічні працівники, тренери- викладачі реалізують експериментальні освітні
програми, навчальні плани
|
1. Вивчення документації
2. Спостереження (навчальне та/або навчально-тренувальне заняття) 3. Опитування (анкетування педагогічних працівників та /або тренерів- викладачів) |
|||
3.1.2. Організація інформаційно-методичної та організаційно-масової роботи та/або навчально-тренувальної і спортивної роботи | 3.1.2.1. Використання в освітньому та/або навчально-тренувальному процесі інформаційно-методичних матеріалів, підготовка та оприлюднення власної фахової інформації | 1. Спостереження (навчальні та/або навчально-тренувальні заняття)
2. Опитування (анкетування педагогічних працівників та/або тренерів-викладачів) |
||
3.1.2.2. Стан реалізації плану організаційно-масової роботи та/або навчально-тренувальної і спортивної роботи відповідно до напряму позашкільної освіти | 1. Вивчення документації
2.Опитування (анкетування педагогічних працівників та/або тренерів-викладачів) |
|||
3.1.3 Співробітництво педагогічних працівників та/або тренерів-викладачів | 3.1.3.1. Педагогічні працівники та/або тренери-викладачі співпрацюють з батьками здобувачів освіти | Опитування (анкетування батьків, педагогічних працівників та/або тренерів-викладачів) | ||
3.1.3.2. Педагогічні працівники та/або тренери-викладачі співпрацюють з представниками закладів освіти, громадських організацій | Опитування (анкетування батьків, педагогічних працівників та/або тренерів-викладачів) | |||
3.2. Підвищення професійного рівня педагогічних працівників та/або тренерів-викладачів ЗПО | 3.2.1. Забезпечення педагогічними працівниками та/або тренерами-викладачами постійного підвищення своєї кваліфікації | 3.2.1.1. Наявність документів про підвищення кваліфікації педагогічних працівників та/або тренерів-викладачів | Вивчення документації.
|
|
3.2.1.2. Дотримання вимог законодавства під час атестації педагогічних працівників та/або тренерів-викладачів | Вивчення документації | |||
3.2.1.3. Частка педагогічних працівників та/або тренерів-викладачів, які обирали різні форми і напрями підвищення рівня своєї професійної майстерності | 1. Вивчення документації.
2. Опитування (анкетування педагогічних працівників та/або тренерів-викладачів) |
|||
3.2.1.4. Частка педагогічних працівників та/або тренерів-викладачів, які брали участь у фахових конкурсах професійної майстерності, змаганнях тощо | 1. Вивчення документації.
2. Опитування (анкетування педагогічних працівників та/або тренерів-викладачів) |
|||
3.2.1.5. Частка педагогічних працівників та/або тренерів-викладачів, які мають відзнаки, нагороди, звання | Вивчення документації | |||
4. | Напрям оцінювання «Управлінська діяльність» | |||
4.1. Організаційно-правові засади діяльності ЗПО | 4.1.1. Керівництво ЗПО забезпечує організацію управлінської діяльності | 4.1.1.1. Установчі документи ЗПО відповідають законодавству | Вивчення документації | |
4.1.1.2. У ЗПО створено внутрішню систему забезпечення якості освіти | 1. Вивчення документації.
2. Опитування (анкетування педагогічних працівників та/або тренерів-викладачів, здобувачів освіти) |
|||
4.1.1.3. Планування роботи ЗПО відповідає статуту, особливостям (типу і напряму (ів) позашкільної освіти), умовам його діяльності | Вивчення документації | |||
4.1.1.4. Керівник та колегіальні органи управління ЗПО аналізують реалізацію планів роботи, коригують їх у разі потреби | Вивчення документації | |||
4.1.1.5. Структура ЗПО, мережа гуртків, секцій, інших організаційних форм відповідають статуту закладу освіти | Вивчення документації | |||
4.1.1.6. Режим роботи ЗПО та розклад занять враховують вікові особливості здобувачів освіти | Вивчення документації | |||
4.1.1.7. Наповнюваність гуртків, груп, секцій та інших творчих об’єднань відповідають встановленим нормативам | Вивчення документації | |||
4.1.1.8. Динаміка мережі гуртків, груп, секцій та інших творчих об’єднань ЗПО, кількості здобувачів освіти | Вивчення документації | |||
4.1.1.9. Сформованість та дієвість роботи органів громадського самоврядування ЗПО | 1. Вивчення документації.
2. Опитування (анкетування педагогічних працівників та/або тренерів-викладачів, батьків) |
|||
4.1.1.10. Співпраця з науковими, культурно-просвітницькими, фізкультурно-
оздоровчими (спортивними) установами, іншими закладами освіти, громадськими об’єднаннями |
1.Вивчення документації.
2. Опитування (анкетування педагогічних працівників та/або тренерів-викладачів, батьків) |
|||
4.1.2. Керівництво ЗПО забезпечує ефективність кадрової політики | 4.1.2.1. ЗПО забезпечений педагогічними працівниками та/або тренерами-викладачами відповідно до штатного розпису | Вивчення документації
|
||
4.1.2.2. Освіта, рівень професійної підготовки педагогічних працівників та/або тренерів-викладачів ЗПО відповідають вимогам законодавства | Вивчення документації
|
|||
4.1.2.3. Керівництво ЗПО застосовує заходи матеріального та морального заохочення до працівників | 1. Вивчення документації.
2. Опитування (анкетування педагогічних працівників та/або тренерів-викладачів) |
|||
4.1.2.4. Керівництво ЗПО створює умови для підвищення кваліфікації та атестації педагогічних працівників та/або тренерів-викладачів | 1. Вивчення документації.
2. Опитування (анкетування педагогічних працівників та/або тренерів-викладачів) |
|||
4.1.3 Керівництво ЗПО забезпечує прозорість та інформаційну відкритість закладу | 4.1.3.1. Керівництво ЗПО оприлюднює інформацію про заклад на власному вебсайті або на вебсайті засновника | 1. . Опитування (анкетування педагогічних працівників та/або тренерів-викладачів, батьків)
2. Спостереження (освітнє середовище) |
||
4.2. Формування та забезпечення академічної доброчесності | 4.2.1. Впровадження академічної доброчесності у ЗПО | 4.2.1.1. Керівництво ЗПО забезпечує реалізацію заходів щодо формування академічної доброчесності та протидії фактам її порушення | 1. Вивчення документації
2. Опитування (анкетування здобувачів освіти, педагогічних працівників та/або тренерів-викладачів, здобувачів освіти) |
|
4.2.1.2. Частка педагогічних працівників і здобувачів освіти, які поінформовані щодо дотримання академічної доброчесності | Опитування (анкетування педагогічних працівників та/або тренерів-викладачів, здобувачів освіти) |
____________________________________________________________