ПОЛОЖЕННЯ
про методичну раду Первомайського центру науково-технічної творчості учнівської молоді
1.Загальні положення
1.1. Методична рада (далі МР) є колективним громадським професійним органом, що
поєднує на добровільній основі педагогів, які прагнуть здійснювати організацію
методичної роботи у заклалі на науковій основі, керуючись визначеними
концептуальними положеннями, підходами, ідеями.
1.2. МР покликана координувати зусилля творчих педагогів, спрямованих на розвиток
методичного забезпечення освітнього процесу, інноваційної діяльності педагогічного
колективу.
1.3. МР є головним консультативним органом ЦНТТУМ з питань методичного
забезпечення освітнього процесу.
1.4. Методична рада у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами
України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про інноваційну освіту»,
«Про місцеве самоврядування в Україні», указами і розпорядженнями Президента
України, постановами Кабінету Міністрів України, іншими чинними актами
законодавства в галузі освіти, в тому числі Міністерства освіти і науки України,
місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, статутом
ЦНТТУМ і цим Положенням.
- Мета, завдання, функції діяльності методичної ради
2.1. Метою діяльності МР є координація всієї методичної роботи.
2.2. Завдання МР:
- розглядає, виробляє, оцінює стратегічно важливі пропозиції з розвитку закладу, з методичного забезпечення освітніх процесів, у тому числі інноваційних;
- організовує розроблення, експертизу стратегічних документів (програм розвитку, освітньої програми, що включає навчальний план);
- організовує розробку та коректування концепції освітнього процесу відповідно до основних напрямків розвитку закладу;
- аналізує стан і результативність роботи методичної служби;
- вносить пропозиції зі змін, удосконалювання складу, структури та діяльності методичної служби, бере участь у їх реалізації;
- аналізує хід і результати комплексних нововведень, досліджень, що мають значущі наслідки для розвитку ЦНТТУМ в цілому;
- виробляє та погоджує підходи до організації, здійснення й оцінки інноваційної діяльності у закладі (пошук та освоєння нововведень, організація дослідно-експериментальної, дослідницької діяльності, розробка й апробація авторських навчальних програм, нових педагогічних технологій і т. д.);
- організовує цілеспрямовану роботу з розвитку професійної майстерності педагогів;
- консультує педагогів із проблем інноваційної діяльності, дослідницької роботи, професійного самовдосконалення;
- контролює хід і результати комплексних дослідницьких проектів, здійснюваних у ЦНТТУМ;
- вносить пропозиції щодо забезпечення інноваційних процесів необхідними фінансовими матеріально-технічними й іншими ресурсами, з розвитку інноваційного клімату;
- вносить пропозиції зі стимулювання й оцінки інноваційної діяльності педагогів, у тому числі в ході атестації.
- Склад і організаційна структура
3.1. Членами МР є директор, методист, керівники гуртків.
3.2. Голова МР обирається членами ради. Кандидатура голови МР узгоджується з директором.
Як правило, головою ради є заступник директора ліцею.
- Основні напрями та зміст роботи
4.1. Аналіз якості освітньо-кваліфікаційного забезпечення освітнього процесу педагогічними
кадрами.
4.2. Здійснення заходів з поглиблення педагогічних знань, методології навчання, вивчення
директивних матеріалів, документів Міністерства освіти і науки України.
4.3. Науково-методична робота з вивчення узагальненого передового педагогічного досвіду,
визначення шляхів його творчого використання.
4.4. Здійснення заходів щодо підвищення освітнього, науково-методичного та культурного
рівня молодого вчителя.
4.5. Поглиблення науково-теоретичної підготовки з предмета та методики його викладання,
поповнення знань із суміжних предметів.
4.6. Організація проведення семінарів, оглядів, конкурсів, екскурсій, вечорів відпочинку,
спортивних змагань тощо.
4.7. Навчально-методичне консультування педагогічних кадрів.
4.8. Створення організаційних умов для неперервного підвищення фахової майстерності
педагогів.
4.9. Підвищення рівня освітньої роботи.
4.10. Упровадження передового педагогічного досвіду і досягнень педагогічної науки.
4.11. Залучення педагогів до дослідно-пошукової та дослідно-експериментальної діяльності.
4.12. Професійна допомога молодим учителям.
- Організація роботи
5.1. У своїй діяльності МР підзвітна педагогічному колективу, несе відповідальність за
прийняті рішення та забезпечення їх реалізації.
5.2. Періодичність засідань МР визначається її членами, виходячи з необхідності (як правило,
не рідше 2 разів у семестр).
5.3. Робота ради здійснюється на основі річного плану. План складається головою методичної
ради, розглядається на засіданні методичної ради, узгоджується з директором й
схвалюється на засіданні педагогічної ради навчального закладу (загальних зборів).
5.4. За кожним обговорюваним на засіданні питанням ухвалюються рішення, які фіксуються в
журналі протоколів.
- Права і обов’язки учасників
6.1. Права:
6.1.1. МР має право рекомендувати керівництву розподіл навчального навантаження педагогів з предмету при тарифікації, розподіляти методичну роботу окремих педагогів.
6.1.2. Методична рада обговорює питання про можливість організації поглибленого вивчення предмету в окремих гуртках за наявності кадрів та достатніх засобів навчання.
6.2. Обов’язки:
6.2.1. Кожен член методичної ради зобов’язаний:
- брати участь з засіданнях МО, практичних семінарах і т.п.;
- брати активну участь у розробці відкритих заходів, прагнути до підвищення рівня професійної майстерності;
- знати Закони України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», нормативні документи, методичні вимоги до категорій;
- володіти основами самоаналізу педагогічної діяльності.
6.2.3. Голова методичної ради:
- планує роботу МР на поточний навчальний рік;
- визначає функціональні обов’язки і ступінь відповідальності членів МР за їх виконання;
- відповідає за ведення документації МР;
- відвідує засідання методичних об’єднань;
- складає графік проведення методичних заходів з педагогічними працівниками;
- вивчає та аналізує роботу методичних об’єднань, складає списки необхідної методичної літератури, технічних засобів навчання;
- створює банк даних (картотеку) педагогічних знахідок, досвіду, освітніх технологій, знайомить з ними членів методичного об’єднання;
- створює аудіо та відеотеку кращих освітянських доробок;
- організовує пошукові дослідження в галузі розробки та впровадження методики, технологій навчання і виховання;
- спрямовує свою роботу на виявлення, апробацію та впровадження в практику навчального закладу перспективного педагогічного досвіду, новинок навчально-методичної літератури, новітніх освітніх технологій та досягнень сучасної науки;
- звітує про роботу методичної ради.
- Контроль за діяльністю
7.1 У своїй діяльності методична рада підзвітна педагогічній раді. Контроль за діяльністю ради здійснюється директором відповідно до планів методичної роботи й внутрішнього контролю.