Мета: Формувати у дітей ключові компетентності:
- Вміння вчитися – організувати своє робоче місце; орієнтуватися у часі та берегти його; планувати свої дії, доводити роботу до кінця.
- Загальнокомунікативну компетентність – дотримуватися норм мовленнєвої компетентності, зв’язно висловлюватися в контексті змісту.
- Здоров’язбережувальну компетентність – дбайливе ставлення до свого здоров’я як вищу життєву цінність.
- Соціальні компетентності: продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі, використовувати різні ролі й функції в колективі, виявляти ініціативу.
- Предметні компетентності:
- поглибити знання про вітальну листівку, історію її виникнення;
- навчити виготовляти декоративну листівку «Янголятко» та застосовувати набуті
знання у власній художньо-творчій діяльності;
- розвивати увагу, пам’ять, спостережливість, логічне мислення, образне мислення,
уявлення, дрібну моторику пальців та творчі здібності;
- виховувати відчуття прекрасного, акуратність, любов до праці, відповідальність за якість виконаної роботи, повагу до традицій українського народу.
Матеріали та інструменти:
- фігура янголятка, картон-основа, кольоровий папір, ножиці, клей, олівець, шаблон, аудіо запис, презентація, зразок виробу, виставка вітальних листівок.
Хід заняття
(слайд 3)
І. Організаційна частина.
Ось дзвінок нам дав сигнал:
Працювати час настав,
Так що час не втрачаймо
І працювати починаймо .
(слайд 4)
Отже, девізом нашого заняття будуть слова:
Активним і уважним будь!
І про кмітливість не забудь!
Видумуй, пробуй і твори!
Розум і фантазію прояви!
ІІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
(слайд 5)
1.Ознайомлення з планом заняття.
Діти, ось ці незвичайні сходинки будуть допомагати вам сьогодні на занятті. Ми спробуємо
підніматись ними до верхівки. Але для цього треба бути уважними і старанно працювати, бо успіх
дається нелегко!
(слайд 6)
План
- «Добрий початок – половина успіху!»
- «Розсипанку зібрати постараємось, про чарівного гостя дізнаємось!»
- Цікавинки про листівки.
- У технологічному цеху майстра Папірчика.
- «Ріжу, клею, самостійно і працюю на відмінно!»
- Успіх! Побажання.
- Перевірте, чи готові ваші робочі місця до роботи?
- Бо добрий початок – половина успіху! (Піднялись на І сходинку)
- Мотивація навчальної діяльності.
Діти, що це за скринька на столі давайте заглянемо в середину ? (Вчитель дістає зі скриньки
лист, читає). Любі хлопчики і дівчатка! Розсипанку зібрати постарайтесь, про чарівного
гостя дізнайтесь! Ваш майстер Папірчик.
- 3. Гра «Збери слово» (ЯНГОЛЯТКО).
На дошці прикріплені букви з яких діти складають слово. (Піднялись на ІІ сходинку)
- Повідомлення теми та мети уроку.
- -Чи бачили ви це малятко?
- До нас спустилось янголятко.
(Вчитель показує фігурку янголятка).
І щиро, радо вас вітає,
Новину всім повідомляє
Вам треба чемно працювати,
Бо сьогодні прийшло свято.
- Створення проблемної ситуації.
Як ви гадаєте, діти, яку новину хоче повідомити вам ангелятко, яке сьогодні свято? (Діти відповідають).
- Розповідь учителя.
З наближенням новорічних свят, люди традиційно вітають своїх рідних, близьких і знайомих – надсилають їм вітальні листівки. То ви, мабуть, здогадались чим ми будемо займатись сьогодні на уроці. (Розгляд вітальних листівок).
- Довідкове бюро.
Перші поштові листівки з’явилися в Англії. Їх прикрашали малюнки створенні художниками. «Щасливого Різдва !» – було надруковано на першій різдвяній листівці. Поштові листівки отримували як подарунок. На зворотному боці було особисте звернення, що зберігало тепло рідних чи дружніх рук. Траплялися листівки великі та зовсім маленькі, з тканини, дерев’яні, з візерунками, ароматизовані, музичні. На новорічних поштових листівках є і Дід Мороз зі Снігуронькою, і ялинки, і сніжинки, і зворушливі привітання. А останніми роками в усьому світі стало дуже популярним дарувати листівки ручної роботи. Поширилося це хобі з Америки, де й отримало назву – кардмейкінг (кард – листівка, мейкінг – виготовлення).
- А ви хочете зробити вітальну листівку своїми руками? (Піднялись на ІІІ сходинку)
- Ось яку вітальну листівку ми навчимось сьогодні робити. Хто це до вас всміхається?
- Технологія виготовлення виробу.
Розгляд зразка виробу. Робота з технологічною картою виробу.
- відеоролик
(Піднялись на ІV сходинку)
(Демонструю готовий виріб)
- Правила техніки безпеки та гігієни праці.
– Щоб безпечно працювати, треба правила згадати.
1.Ножиці — це небезпечно,
нагадати вам доречно:
біля краю не клади,
щоб не трапилось біди.
- Вістрям вгору не тримай,
другу так передавай. (Вчитель демонструє.)
3.Якщо він тебе попросить,
вперед кільцями подай.
4.Клей наносити потрібно
з середини до країв.
Буде дуже добре видно,
якщо буде зайвий він.
5.Якщо клей на одяг капнув,
паніки ти не зчиняй,
а швидесенько водою
клей з одежі відмивай.
6.На столі лежить серветка,
якщо руки забруднив,
ти візьми її і швидко
витри все, що замастив.
– А тепер відпочинемо і продовжимо роботу.
- Фізкультхвилинка
Раз – піднялись!
Два-присіли!
Хай мужніє наше тіло!
Руки вгору, руки вниз!
На сусіда подивись!
Руки вгору, руки в боки!
Поскачи на місці трохи!
Руки ззаду покладемо, головою поведемо!
Дружно всі присядемо і за парти сядемо!
ІІI. Виконання практичної роботи.
Показую на 5 пункт плану уроку.
А тепер «Ріжу, клею самостійно і працюю на «відмінно»! Діти працюють користуючись інструкцією «Послідовність виконання». Допомагаю тим хто цього потребує. (Піднялись на V сходинку)
Послідовність виготовлення листівки «Янголятко».
(Піднялись на VI сходинку)
ІV. Підсумок уроку.
- Рефлексія.
Вправа «Склади портфелик знань»
- Які ж знання ми покладемо у портфелик?
ВІДПОВІДІ:
-Ми добре навчились згинати і складати папір,
-вміємо вирізувати шаблони, розміщувати деталі на картоні,
– навчились робити вітальну листівку.
-Молодці! Ось ми і піднялися до верхівки наших східців.
2.Виставка та оцінювання робіт учнів.
Відбір на виставку «Вітальні листівки своїми руками»
– Якщо ви задоволені своєю роботою на занятті повісьте Ангелика під усміхненим смайликом.
– Якщо ви незадоволені своєю роботою, то під сумним смайликом.
3.Слово вчителя
Наш гість – чарівне Янголятко, прощається з вами і нагадує, що в листівці ще потрібно написати привітання – найтепліші слова тому, для кого ви її виготовляли.
А ось побажання вам від Янголятка: «Бажаю, діти, успіхів щоденно, бажаю творчості усім й великого натхнення!».
- Прибирання робочих місць.