Дата __________ Заняття № ______________
Мистецтво оріґамі. Способи згинання паперу.
Мета:
- ознайомити учнів з операціями згинання і складання паперу;
- навчити послідовності виготовлення виробів;
- познайомити зі схемами графічних зображень ліній, умовними позначками під час роботи з папером;
- розвивати увагу;
- виховувати культуру праці, творчість.
Обладнання: демонстраційний матеріал — зразок виробу з паперу; малюнки метеликів; музика; для індивідуального користування – кольоровий папір, нитки, клей.
Тип уроку: комбінований.
Методи і прийоми роботи: розповідь, бесіда, пояснення, гра, практична робота, інструктаж.
Хід уроку
І. Організація групи.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Створення емоційного фону:
Діти стають у коло.
- Заплющте очі, послухайте музику та уявіть яскравий літній день.
- Ми вийшли на квітучі луки. Скільки навколо кольорів: жовтий, білий, червоний, синій, рожевий, зелений! Ми торкаємося м’якого барвистого килима трави і відкриваємо очі. Кого ви побачили?
- А тепер сідайте. Щоб дізнатися, про кого йде мова, відгадайте ребус.
- А тепер відгадайте загадки.
- У лісі біля пня —
Біготня, метушня.
Народ робочий
Весь день клопоче. (Мурашки)
- Я труд поважаю, все літо літаю,
З різних квітів медок збираю. (Бджола)
- Що то є за гість?
Ніжок має шість.
Аж чотири крильця має —
По квіточках собі літає.
Не бджола, не джмелик —
А зветься він… (метелик).
ІІІ. Повідомлення теми та мети:
- Сьогодні на занятті ми навчимося виготовляти метелика з паперу шляхом складання і згинання. (Учитель демонструє зразок виробу — метелика.)
ІV. Робота над новим матеріалом:
- Вступне слово вчителя.
- Сьогодні ми виготовляємо іграшку-сувенір — метелик. Цей декоративний метелик, виготовлений із паперу, буде прикрасою і завжди буде нагадувати про літо.
- Ознайомлення з деякими видами метеликів.
- Чи весело метеликам влітку? Ви зможете відповісти після читання вірша. (Хтось із учнів читає вірш.)
- Діти бігають, стрибають,
Далі — весело гукають:
— Ах, метелик, подивіться!
Ось, він, ось він метушиться!
Та який же гарний, гожий!
І на квіточку він схожий!
(Олена Пчілка)
- Які ж метелики? (Діти відповідають.)
- Розгляньте ілюстрації, назвіть метеликів. У нашій місцевості можна побачити таких представників цього виду.
- Махаон – один із найбільших метеликів. У нього жовті крила з чорними смугами, з блакитними і червоними цяточками. Махаона прозвали вітрильником, тому що він пливе у повітрі, як прекрасний корабель.
- Адмірал – на темних крилах — червоні лампаси-смуги. Навесні метелик, як і птахи, повертається з теплих країв.
- Павичеве око – на крилах цього метелика — блакитні очі. Павич має схожі цяточки на своєму пір’ї.
- Планування трудових дій:
- Бесіда за схемою «Мовні позначення» під час роботи з папером.
- Для виготовлення іграшки «Метелик» необхідно дібрати папір. Щоб виготовити паперового метелика, необхідно дотримуватися послідовності.
- З’ясуємо лінії та їх призначення. Під час роботи необхідно працювати з лініями, що позначають, де потрібно перегнути папір (позначення штрих пунктирною лінією з двома точками), а також в який бік виконувати згин (напрямок лінії зі стрілочками).
- Алгоритм роботи.
1) Візьміть квадратний аркуш паперу, складіть його по діагоналі.
2) Згинайте гармошку на відстані 1 см від середини кута до краю з одного
боку, а потім — з другого боку.
3) Отриманий зі складками ромб стискайте посередині і зв’яжіть ниткою.
4) Складіть так само другу частину метелика.
5) З’єднайте обидві половинки нитками.
6) Виріжте дві смужечки та приклейте до метелика.
VІ. Практична робота:
- Поточний інструктаж:
Учні виготовляють метелика. Учитель стежить за правильністю виконання, надає консультації.
- Фізкультхвилинка:
- Мов метелики злітаєш,
Крильця зводом — розправляєш.
На квіточку полетіли
І на неї тихо сіли.
Знову крильця розправляєш
І додому відлітаєш.
VІІ. Підсумок уроку:
- Виставка дитячих робіт.
- Підсумкова бесіда:
- Як виконували згинання?
- Які лінії використовували?
- Чи сподобалось вам працювати?
Учитель аналізує помилки, що були допущені учнями, відмічає найкращі роботи для виставки.
- Прибирання робочих місць.