Дата __________                                                                       Заняття № ______________

 

Мистецтво оріґамі. Способи згинання паперу.

Мета:

  • ознайомити учнів з операціями згинання і складання паперу;
  • навчити послідовності виготовлення виробів;
  • познайомити зі схемами графічних зображень ліній, умовними позначками під час роботи з папером;
  • розвивати увагу;
  • виховувати культуру праці, творчість.

Обладнання: демонстраційний матеріал — зразок виробу з паперу; малюнки метеликів; музика; для індивідуального користування – кольоровий папір, нитки, клей.

Тип уроку: комбінований.

Методи і прийоми роботи: розповідь, бесіда, пояснення, гра, практична робота, інструктаж.

Хід уроку

І. Організація групи.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Створення емоційного фону:

Діти стають у коло.

  • Заплющте очі, послухайте музику та уявіть яскравий літній день.
  • Ми вийшли на квітучі луки. Скільки навколо кольорів: жовтий, білий, червоний, синій, рожевий, зелений! Ми торкаємося м’якого барвистого килима трави і відкриваємо очі. Кого ви побачили?
  • А тепер сідайте. Щоб дізнатися, про кого йде мова, відгадайте ребус.
  • А тепер відгадайте загадки.
  • У лісі біля пня —

Біготня, метушня.

Народ робочий

Весь день клопоче. (Мурашки)

  • Я труд поважаю, все літо літаю,

З різних квітів медок збираю. (Бджола)

  • Що то є за гість?

Ніжок має шість.

Аж чотири крильця має —

По квіточках собі літає.

Не бджола, не джмелик —

А зветься він… (метелик).

ІІІ. Повідомлення теми та мети:

  • Сьогодні на занятті ми навчимося виготовляти метелика з паперу шляхом складання і згинання. (Учитель демонструє зразок виробу — метелика.)

ІV. Робота над новим матеріалом:

  1. Вступне слово вчителя.
  • Сьогодні ми виготовляємо іграшку-сувенір — метелик. Цей декоративний метелик, виготовлений із паперу, буде прикрасою і завжди буде нагадувати про літо.
  1. Ознайомлення з деякими видами метеликів.
  • Чи весело метеликам влітку? Ви зможете відповісти після читання вірша. (Хтось із учнів читає вірш.)
  • Діти бігають, стрибають,

Далі — весело гукають:

— Ах, метелик, подивіться!

Ось, він, ось він метушиться!

Та який же гарний, гожий!

І на квіточку він схожий!

(Олена Пчілка)

  • Які ж метелики? (Діти відповідають.)
  • Розгляньте ілюстрації, назвіть метеликів. У нашій місцевості можна побачити таких представників цього виду.
  • Махаон – один із найбільших метеликів. У нього жовті крила з чорними смугами, з блакитними і червоними цяточками. Махаона прозвали вітрильником, тому що він пливе у повітрі, як прекрасний корабель.
  • Адмірал – на темних крилах — червоні лампаси-смуги. Навесні метелик, як і птахи, повертається з теплих країв.
  • Павичеве око – на крилах цього метелика — блакитні очі. Павич має схожі цяточки на своєму пір’ї.
  1. Планування трудових дій:
  2. Бесіда за схемою «Мовні позначення» під час роботи з папером.
  • Для виготовлення іграшки «Метелик» необхідно дібрати папір. Щоб виготовити паперового метелика, необхідно дотримуватися послідовності.
  • З’ясуємо лінії та їх призначення. Під час роботи необхідно працювати з лініями, що позначають, де потрібно перегнути папір (позначення штрих пунктирною лінією з двома точками), а також в який бік виконувати згин (напрямок лінії зі стрілочками).
  1. Алгоритм роботи.

1) Візьміть квадратний аркуш паперу, складіть його по діагоналі.

2) Згинайте гармошку на відстані 1 см від середини кута до краю з одного

боку, а потім — з другого боку.

3) Отриманий зі складками ромб стискайте посередині і зв’яжіть ниткою.

4) Складіть так само другу частину метелика.

5) З’єднайте обидві половинки нитками.

6) Виріжте дві смужечки та приклейте до метелика.

VІ. Практична робота:

  1. Поточний інструктаж:

Учні виготовляють метелика. Учитель стежить за правильністю виконання, надає консультації.

  1. Фізкультхвилинка:
  • Мов метелики злітаєш,

Крильця зводом — розправляєш.

На квіточку полетіли

І на неї тихо сіли.

Знову крильця розправляєш

І додому відлітаєш.

 

VІІ. Підсумок уроку:

  1. Виставка дитячих робіт.
  2. Підсумкова бесіда:
  • Як виконували згинання?
  • Які лінії використовували?
  • Чи сподобалось вам працювати?

Учитель аналізує помилки, що були допущені учнями, відмічає найкращі роботи для виставки.

  1. Прибирання робочих місць.

Від stantsiya

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.